Naziv RRI projekta: Razvoj nastavljive fluidične šobe
Trajanje projekta: 07. 02. 2018 – 06. 02. 2020
Predvideno sofinanciranje projekta: 187.864,75 EUR
Predvidena vrednost upravičenih stroškov: 751.459,00 EUR
Sep d.o.o. je proizvodno in razvojno podjetje za izdelavo komponent iz plastičnih mas s tehnologijo brizganja in pihanja in je znotraj industrije mobilnosti prepoznan kot ugleden in zaupanja vreden proizvajalec avtomobilskih delov za Renault, Volkswagen, BMW, Mini, Ford, Volvo, Nissan, Jaguar, Peugeot, Citroen, Fiat, Land Rover, Lada, Kia in Toyota. Namen prijavljenega projekta je razvoj energetsko učinkovitega pralnega sistema vetrobranskega stekla avtomobila, ki bo odpravil vse slabosti sedaj na trgu dosegljivih fluidičnih šob za osciliranje vodnega curka in tako odločilno prispeval k večji varnosti in udobju vožje.
Glavni cilj projekta je razviti inovativen izdelek: nastavljiva fluidična šoba, ki ima naslednje lastnosti:
Za razvoj izdelka nastavljive fluidične šobe je podjetje Sep d.o.o. na ravni idejne zasnove že pridobilo večje naročilo s strani priznanega češkega avtomobilskega proizvajalca Škoda, ki sodi v skupino Volkswagen, ki je največje avtomobilsko podjetje na svetu. Inovativna oblika kanalov v fluidičnem vložku in končni videz produktov, ki bo izključno posledica razvojnega projekta, ima tržni potencial pri vseh večjih svetovnih proizvajalcih avtomobilov, predvsem tistih, ki imajo v svojem programu tudi vozila nižjega in srednjega cenovnega razreda.
Projekt razvoja nastavljive fluidične šobe se, kot rečeno v celoti uvršča v večje področje 2.3. Slovenske strategije pametne specializacije – Industrija 4.0, konkretneje v področje 2.3.3. Mobilnost. Fokusno področje in tehnologije prednostnega področja pa so Sistemi in komponente za varnost in udobje (notranja in zunanja oprema) kjer se projekt v celoti sklada tudi s temeljnim ciljem tega področja, ki je Prehod od razvoja posamičnih komponent in materialov k razvoju zahtevnejših in kompleksnejših energetsko učinkovitih produktov z višjo dodano vrednostjo, skladnih z novimi EU standardi na področju zmanjšanja emisij (EURO 6c, EURO 7) in na področju varnosti (EURO NCAP).
“Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj”.
Več na spletni strani evropske kohezijske politike v Sloveniji: www.eu-skladi.si
V petek, 31.8.2018, je v Celju, na sedežu podjetja Linde viličar d.o.o. potekal dan odprtih vrat in tekmovanje viličaristov Slovenije ‘StaplerCup’. Dogodka se je udeležila tudi ekipa viličaristov iz podjetja SEP d.o.o., ki je odlično zastopala barve podjetja. Tekmovanje poteka vsako leto, tekmovalci pa se preizkusijo v različnih spretnostnih izzivih vožnje z viličarjem, zmagovalca pa določi skupni najboljši čas merjen na treh poligonih.
Predstavniki SEPa so se letos prvič udeležili tekmovanja. Ekipo so sestavljali: Tadej Prevejšek, Boštjan Breznikar, Aleš Sluga in Matjaž Mlakar. V močni konkurenci 52 viličaristov si je z odličnim nastopom zmago priboril Tadej, Aleš je zasedel 13. mesto, Matjaž 15. in Boštjan 25. mesto. Čestitke vsem udeležencem tekmovanja za odlično predstavo!
Prvi trije viličaristi tekmovanja, si tudi priborijo uvrstitev na svetovno prvenstvo, ki bo v nemškem mestu Aschaffenburg in bo potekalo od 20. do 21. septembra. Tadej, kot zmagovalec tekmovanja v Celju, bo zastopal barve Slovenije in podjetja SEP d.o.o.. Držimo pesti za ponovno odlično predstavo in dobro uvrstitev na prihajajočem tekmovanju.
Predstavljamo vam naš nov predstavitveni film.
Na odbojkaški klub SEP? Na SEP-ove škropilnice? Na podjetje v Mokronogu, ki se ukvarja z … hm, s čem že? Koliko pravzaprav poznamo SEP? Ne ravno najbolje, kajne, kljub temu, da že par desetletij »živi« med nami in daje kruh številnim družinami in posameznikom. Zdaj je čas, da preko vrstic Novega Cajtnga to spremenimo.
Za Sep d.o.o. lahko na kratko povemo, da gre za proizvodno podjetje za izdelavo komponent iz plastičnih mas s tehnologijo brizganja in pihanja. Njihovi izdelki se pojavljajo v avtomobilski industriji (pralna tehnika, zračniki za prezračevanje in klimatizacijo), industriji bele tehnike (posode, vezne cevi) in široki potrošnji.
Od treh zaposlenih do treh podjetij
Zgodovina podjetja se prične v letu 1995, ko so za Revoz začeli izdelovati posode za pranje stekel za takrat še zelo popularen in cenjen Renault 5. Istega leta je bil opravljen tudi nakup prvega pihalnega stroja. Leta 1998 so dokupili tri brizgalne stroje, leta 2000 pa pričeli z izdelovanjem šob za razpršitev vode na stekla vozil. Tri leta kasneje so pričeli z izdelovanjem napeljav za razvod tekočine za pranje stekel, leta 2006 pa so se preselili v novo tovarno v Mokronogu, dejansko iz 1.110 kvadratov na 3.000 kvadratnim metrov površine. Leto kasneje so, da bi ostali konkurenčni, na 1.000 kvadratih odprli novo tovarno v Bosni in Hercegovini, ki je bila prvotno namenjena proizvodnji napeljav za vodo. Leto kasneje so prostore v BIH povečali na 2.000 kvadratov, to podjetje pa dandanes predstavlja kar 33% delež celotne prodaje.
Zaradi potreb rastočega ruskega trga in vzpostavitve lastnega laboratorija so leta 2012 povečali zmogljivosti svoje tovarne v Rusiji (Togliatti). Leta 2014 so osvojili nove tehnologije (termično varjenje plastike, nabrizgavanje), lani pa so svoje prostore v Mokronogu še povečali in se sedaj razprostirajo na kar 4.600 kvadratnih metrih. Napredek oz razvoj SEP-a je torej več kot opazen, uspešnost njihovega poslovanja pa dokazujejo številne nagrade in priznanja ter srebrno in bronasto odličje med Gazelami Dolenjsko-posavske regije.
»V 20-ih letih poslovanja smo se iz enega podjetja s tremi zaposlenimi in enim izdelkom razvili v skupino treh podjetij, ki deluje na treh lokacijah, v Sloveniji, Bosni in Hercegovini ter Rusiji, v kolektiv s skupaj 230-mi člani ter z več kot 15 mio evrov letnih prihodkov«, v nekaj besedah svoj velik in hiter razvoj opišejo v SEP-u, glede svoje ponudbe pa kratko povedo, da lahko s certifikatoma ISO 9001 in ISO//TS 16949 po vseh merilih pokrivajo različne potrebe proizvajalcev avtomobilov, proizvajalcev bele tehnike in kupcem široke potrošnje. Podjetje SEP d.o.o. kar 83% izdelkov izvozi, 18 % pa izdeluje za domači trg.
»V 20-ih letih poslovanja smo se iz enega podjetja s tremi zaposlenimi in enim izdelkom razvili v skupino treh podjetij, ki deluje na treh lokacijah, v Sloveniji, Bosni in Hercegovini ter Rusiji, v kolektiv s skupaj 230-mi člani ter z več kot 15 mio evrov letnih prihodkov«, v nekaj besedah svoj velik in hiter razvoj opišejo v SEP-u. Na sliki direktor Edmund Pal. (Foto: Dnevnik.si)
Deli za avtomobile, nam najbolj znana je SEP-ova škropilnica
Ker je podjetje vseskozi svoje izdelke izdelovalo zelo kakovostno in konkurenčno ter tako pridobilo zaupanje avtomobilskih proizvajalcev, je pri nekaterih podjetjih pridobilo celo status neposrednega dobavitelja do končnih kupcev. Če vozite katero od vozil Renault, Volkswagen, BMW, Mini, Ford, Volvo, Nissan, Jaguar, Peugeot, Citroen, Fiat, Land Rover, Lada, Kia, Toyota, potem ste tudi vi kupec SEP-ovih izdelkov. Gospodinje se boste od sedaj na SEP tudi večkrat spomnile, saj se njihovi izdelki »skrivajo« tudi v beli tehniki blagovne znamke Gorenje, v SEP-u pa sodelujejo pa tudi pri izdelavi medicinskih pripomočkih Invacare. Domačinom oz slehernemu posamezniku pa je verjetno najbolj znana SEP-ova škropilnica, multifunkcionalna, nahrbtna akumulatorska tlačna škropilnica Agronomic, nova ekološka naprava, namenjena za različna opravila, kot je poljedelstvo, vinogradništvo, vrtnarstvo, cvetličarstvo, sadjarstvo, ali pa prehrambena industrija in hladilnice za dezinfekcijo, veterinarstvo (dezinficiranje) ali pa za hišno uporabo (zalivanje, dezinfekcijo, itd). Avtomobilska industrija predstavlja 94% SEP-ove proizvodnje, ostali proizvodi pa preostalih 6%.
Rusija še ne dela plusa, a prihaja nov izziv …
V Rusiji je SEP tudi na pobudo Renaulta, leta 2013 ustanovil podjetje SEPRUS, ki izdeluje posode za pranje stekel in zračno tehniko, vendar podjetje zaradi razmer v Rusiji in padanja rublja ne more zaživeti. Trenutno v tovarni deluje šest strojev z 20 zaposlenimi, a bo podjetje vsaj še letos poslovalo z izgubo. Direktor SEP-a Edmund Pal pa verjame, da kriza v Rusiji skupaj z embargom ne bo večna in si boljše poslovanje obeta že prihodnje leto. »Prvi posel smo sklenili leta 2014. Letos bomo še potrpežljivi. Umaknili se ne bomo. Dejstvo je, da je tukaj za nas malo konkurence in velik potencial za dobavitelje, ki ga želimo izkoristiti.«
SEP pa je pred pol leta sklenil prvi dogovor o vgradnji izdelkov po novi tehnologiji pihanja. Tako naj bi z njihovo tehnologijo prihodnja leta med drugim hladili tudi Volkswagnove motorje, Edmund Pal, ki vodi podjetje zadnjih 10 let, pa verjame, da bo podjetje prihodnja leta raslo stabilno z najmanj 3-odstotno rastjo. »Tako bo do leta 2020, saj imamo do tedaj podpisane pogodbe. Če ne bomo uvajali novih tehnologij, bo rast zmerna. Če prodremo z novimi izdelki, bo občutnejša. Verjamem v naš razvojni potencial in inovativnost. Majhnih korakov pri rasti prihodkov na našem področju ni. Projekti so veliki in ko stečejo, se to pozna tudi na prihodkih. Pomemben korak k rasti prihodkov je bil tudi naš samostojni vstop na trg leta 2013, saj nas do leta 2012 na trgu pod lastno blagovno znamko skorajda ni bilo.«
Stavijo na kakovost, cilji visoki
SEP-ovci zase pravijo, da jih odlikuje kakovost, fleksibilnost in tehnološka dovršenost, ponosni pa so na svojo prilagodljivost, kratek odzivni čas, kratke dobavne roke, stalne izboljšave, oseben odnos s strankami, ne nazadnje pa tudi 20-letne izkušnje. Pri tem ne pozabijo poudariti na optimalno razmerje med kakovostjo in ceno.
Zadovoljstvo v podjetju je temelj za zadovoljstvo kupcev, zato pri tem v SEP-u posvečajo posebno pozornost. Upoštevajo tudi, ali pa predvsem, varnost proizvodov in skrb za zmanjšanje potencialnih tveganj za zaposlene ter upoštevajo veljavno zakonodajo, saj se zavedajo, da mora biti odnos do znanja in ljudi v podjetju pred skrbjo za učinke in predstavlja ključ do uspeha skozi zgoraj navedene cilje.
Vsako resno podjetje ima neko svojo vizijo, seveda tudi SEP. Postati želijo razvojni dobavitelj ter prisluhniti kupcem, jim ponuditi kakovosten proizvod, vse od idejne zasnove do serijske proizvodnje. Ali na kratko – postati želijo snovalec pralnih sistemov v vozilih na evropskem trgu. »Z umirjeno rastjo tehnične veje proizvodnje, povečanjem lastne udeležbe na novih projektih in povečanjem deleža proizvodnje za druge kupce, lažje dosegamo poslovne cilje«, še povedo v SEP-u.
Podjetje SEP d.o.o. je od leta 2012 v celoti v lasti Franca Freliha, ki ima sicer v lasti 49% podjetja, 51% pa je v lasti njegovega podjetja Plasta.
VIR: http://www.cajtng.com/na-kaj-pomislite-ko-slisite-sep-mokronog/ (8.7.2016)
Z namenom širitve in rasti proizvodnje v prihodnjih letih, smo zaključili z gradnjo povečanja tovarne. Tako smo pridobili dodatnih 1600 m2.